Hadsten Højskole

Viser resultater 1 til 4 af 4
    Aktiv bruger
    Oprettet
    01-09-2004

Default Verdens farligste - fyrværkeri??

Efter det hysteri der opstod sidste år efter Seest, undre det mig lidt at ingen tydeligvis bekymre sig om fyrværkerilagre rundt omkring i landet på nuværende tidspunkt (jeg mener ikke de ilegale lagre dem tager politiet sig af på bedst mulig måde)

Er der nogen der ved om der igen i år skal side brandvagter ved alle registrerede fyrværkerilagre og om brandfolk skal overvåge lastning og lodsning af fyrværkeri, og hvis ikke hvorfor i himlens navn skulle der så sidste år - massehysteri???

CB

Fast inventar
    Oprettet
    25-08-2005
    By
    Randers

Default Re: Verdens farligste - fyrværkeri??

politik.... stemmer... magt.... Det er det eneste der ændrede ved de regler...

Aktiv bruger
    Oprettet
    10-08-2004
    By
    Gilleleje

Cool Re: Verdens farligste - fyrværkeri??

Det er jo også underholdende at containere med fyrværkeri nu opbevares 2-300 meter fra bebyggelse og der er lavet nye fikse containere med automatisk oplukning af toppen og sprinkleranlæg.

Men......de står langt fra bebyggelse, det bliver frostvejr og hvad så med det smarte sprinkler anlæg ?

Vand har jo en kedelig evne til at fryse ved 0 grader.....

Ydermere er der jo fosfor i en stor del fyrværkeri - og vand + fosfor er såvidt jeg husker det en meget dårlig blandning......

Ydermere bliver det måske massivt snevejr og så ligger der 40 cm sne og is på toppen af containerens tagluger - mon de kan klare at trykke det op ?

hmmmmm......jeg synes det ser meget usikkert ud - men er jo heller ikke lægmand men blot civil bede

/Allan

Aktiv bruger
    Oprettet
    04-08-2004
    By
    Struer

Default Re: Verdens farligste - fyrværkeri??

Jeg er helt enig i at der er en masse hysteri omkring fyrværkeriet, jeg vil vare lige svare på lidt omkring containerne.
    At det er sprinklet, betyder at der er et rør med c kobling uden på containeren, med min 10m slange på som brandvæsenet kan koble sig på. der er ikke vand i containeren før slangen tilsluttes, så det kan ikke fryse.
    De kræfter der udløses kan sagtens løfte sneen, også selv om der stod en bil deroppe vil jeg mene. Rammen på containeren er rimelig stærk, så hvis man har sikret at taget er det svageste sted, er container ide'en nu ikke så dum.
    Hilsen Kurt

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •