Politiportalen

Viser resultater 1 til 5 af 5
    Fast inventar
    Oprettet
    21-07-2006
    By
    København

Default Samarbejdsaftale med tyskland?

Hej BF'ere.

Er der nogen der kender nærmere til den samarbejdsaftale der er mellem de danske og tyske myndigheder i sønderjylland?
    Der er jo både noget med en tysk lægehelikopter der dækker sønderjylland og brandvæsnerne samarbejder jo også så vidt jeg ved.

Det ville være super hvis en af jer vidste hvor jeg kunne downloade en kopi af de samarbejdsaftaler der eksisterer - for der er vel noget på skrift?

Hvis det danske beredskab skal assistere ved brand i tyskland, hvordan bliver de så tilkaldt og vice versa?

Jeg har søgt på sønderjyllands Amts hjemmeside men jeg kan ikke lige finde noget der..

Fast inventar
    Oprettet
    02-08-2004

Default Re: Samarbejdsaftale med tyskland?

Citat Oprindeligt skrevet af Søren Jespersen Vis indlæg
    Det ville være super hvis en af jer vidste hvor jeg kunne downloade en kopi af de samarbejdsaftaler der eksisterer - for der er vel noget på skrift?
    Du kan vel søge aktindsigt.

Hvis det danske beredskab skal assistere ved brand i tyskland, hvordan bliver de så tilkaldt og vice versa?
    Det har jeg endnu ikke oplevet. På begge sider af grænsen huserer de frivillige brandværn, hvilket gør området mere end overdimensioneret.
    Med venlig hilsen

Allan Holbek Hansen

”Det er et stort faremoment for demokratiet, når diskussionerne bliver sådan, at vi ikke koncentrerer os om hvad det er der bliver sagt, men hvem der siger det. For så holder vi op med at lytte til hinanden.” Søren Pind

Fast inventar
    Oprettet
    21-08-2004
    By
    Herning

Hej BF'ere.

Er der nogen der kender nærmere til den samarbejdsaftale der er mellem de danske og tyske myndigheder i sønderjylland?
    Der er jo både noget med en tysk lægehelikopter der dækker sønderjylland og brandvæsnerne samarbejder jo også så vidt jeg ved.

Jeg har søgt på sønderjyllands Amts hjemmeside men jeg kan ikke lige finde noget der..

Hejsa med dig.

Du kan prøve at kontakte beredskabet i Tønder, de må kunne fortælle meget mere om det.

Held og lykke med det
    Mvh
    Jørn Jensen

Fast inventar
    Oprettet
    22-09-2004
    By
    Løgumkloster

Smile Re: Samarbejdsaftale med tyskland?

Heysa Heysa

Se jeg kommer dernede fra sønderjylland . og er frivillig brandmand i løgumkloster.

Det er ganske rigtig vi arbejder sammen med tyskerne ang. en læge helikopter og vi har kun positive oplevelser med den og det personale den kommer med .

Den bliver brugt ved f.eks trafikuheld hvor tilskadekommende skal hurtig under behandling i odense eller flensburg .

Den bliver også brugt ved nogen sygdoms tilfælde . den er virkelig effektiv .

Jeg kan mindes at tønder frivillige brandvæsen var til assistance . i aventoft (tyskland ) da et stort supermarked brændte men hvordan de blev kaldt ud ved jeg ikke .

Jeg kunne forstille mig at de tyske har kontaktet f.eks tønder politi s 30 og bedt den kalde dem ud hvilket han kan gøre men det bruges vis bare ikke ret tit .

Men jeg ville kontakte Kenneth Achner eller Beredskabschef lars Hviid på beredskabsforvaltningen de kan fortælle dig meget mere det er jeg sikker på .

gå ind på www.112toender.dk

der kan du finde deres mail adresser

skriv endelig igen vis der er noget
    Med venlig hilsen

Stefan Marcussen

Fast inventar
    Oprettet
    21-07-2006
    By
    København

Hej meddebattører.

Tak for jeres svar. Jeg har fået snakket med sundhedsforvaltningen og de vil sende mig de aftaler der ligger på det præhospitale område. Hvis jeg får brug for mere info om brandområdet skal jeg nok skrive til tønders hjemmeside.

KH
    Søren

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •