Politiportalen

Viser resultater 1 til 7 af 7
    Bruger
    Oprettet
    01-05-2005
    By
    København NV

Default Markingsveste vs. sikkerhedsveste

Baggrunden for dette indlæg er min undren over redningsberedskabernes anvendelsen af sikkerhedsveste (grønne/orange) under indsatser i trafikken.
    Ifølge 'Indsatstaktiske retningslinier og
    samarbejdsprincipper' er disse farver reseveret til henholdsvis politi indsatsleder/-leder og ambulanceleder. Dog står der at politiet kan anvende en grøn vest til forøget sikkerhed ved trafikregulering, men at anvendelsen af sikkerhedsveste altid bør begrænses mest muligt.
    Dette skyldes jo at vestene skal bruges til hurtigt at kunne lokalisere lederfunktionerne på et skadested.

Dog er jeg personligt fortaler for redningsberedskabernes anvendelsen af sikkerhedsveste under indsatser i trafikken, da jeg mener de øger sikkerheden for indsatspersonalet i trafikken.

Derfor er mit spørgsmål til jer, om man ikke burde definere en farve til sikkerhedsveste, fx. orange og så ændre ambulanceledervestens farve til fx. blå.

Hvad mener i om mit forslag?

Henrik Bogh
    Gæst

Default Re: Markingsveste vs. sikkerhedsvestess

Citat Oprindeligt skrevet af Thomas Sylvester Vis indlæg
    Ifølge 'Indsatstaktiske retningslinier og
    samarbejdsprincipper'
    Et lille sidespring, hvis jeg må være så fri:
    Er udgaven af september 1999 godt nok den nyeste udgave af denne publikation?

Bruger
    Oprettet
    01-05-2005
    By
    København NV

Default Re: Markingsveste vs. sikkerhedsveste

Ja, der er ikke udgivet nogle nyere versioner end den fra 1999.

/Thomas Sylvester

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004
    By
    Ikast

De indsatstaktiske retningslinier er under revision, men der er intet sikkert om hvornår den nye udgave udsendes.
    Niels Christensen, Ikast

Bruger
    Oprettet
    01-05-2005
    By
    København NV

Det var ikke min intention, at denne tråd skulle handle om udgivelser af 'Indsatstaktiske retningslinier og
    samarbejdsprincipper', men om mit forslag med at definere en farve til sikkerhedsveste, fx. orange og så ændre ambulanceledervestens farve til fx. blå.

Så kommentér venlist på dette.

Fast inventar
    Oprettet
    10-09-2004
    By
    Kokkedal

Hej Thomas

Jeg syntes umiddelbart at ideen er spændende, men som du jo også godt ved, så er det meget svært at få lavet om på ting, "for de har jo altid været sådan" (også selvom det er en ting som er ret ny)

Det bedste ville ud fra min overbevisning være at man fandt en farve, som er meget i øjenfaldende, så som pinkfarvet, for jeg tvivler lidt på at det vil være nogen succes at prøve at lave om på reglerne om markeringsveste.
    Venlig hilsen

Jan Pedersen

Fast inventar
    Oprettet
    21-07-2006
    By
    København

Inden man laver ting om er det jo også relevant at undersøge om det overhovedet er et problem i dagens danmark. Er der nogle politier derude der har oplevet problemer fordi en færdselsbetjent havde samme farve vest på som en ambulanceleder / ISL pol?

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •