-
Akutbiler skal fjernes ifølge nyt udlæg ?
http://www.regionhovedstaden.dk/regi...pitalsplan.htm
Hvis det ikke var Januar måned skulle man tro det var 1. april, Region Hovedstaden har i et nyt oplæg fjernet alle akutenheder med et pennestrøg.....
På papiret ser det jo fint ud, men i den virkelige verden er det rystende læsning - især med viden om at især Nordsjælland vil stå uden andet end ambulancer en stor del af tiden da Lægebilen skal udføre overførsler som en del af konceptet.
En ting er Nordsjælland er ilde stedi i selve Gribskov Kommune alne af den grund at der ikke eksisterer en eneste akutbil i kommunen, men nu skal de resterende biler også fjernes.....
Politik og penge fremfor liv er åbenbart den nye dagsorden i de nye regioner.
-
Re: Akutbiler skal fjernes ifølge nyt udlæg ?
 Oprindeligt skrevet af Allan Andersen (3250)
men nu skal de resterende biler også fjernes.....
Hvordan i alverden kommer du frem til den konklusion ?
Så vidt jeg kan se, så nævnes akutbilerne ikke med et ord i hospitalsplanen.
-
Nu har jeg også siddet og nærlæst siden, og kan heller ikke lige finde ud af, hvorfra du har fået den idé at akutbilerne bliver fjernet?
Det der er udsigt til, er at skadestuerne bliver flyttet rundt, så blandt andet Frederikssund Sygehus ikke har akut skadestue, men man istedet henvises til Hillerød.
Man kan så diskutere om det er en god idé eller ej, men akutbilerne har da intet med det at gøre?
Mvh Jacob
-
Ok, den fulde plan er så her, kapitel 5 - akutberedskab.
Bemærk tegningen side 5:
Præhospital Indsats, Ambulance, Lægebil, Lægehelikopter
Hvor blev Paramediciner / Akutenheden af ?
http://www.regionhovedstaden.dk/NR/r...tbetjening.pdf
-
Bemærk tegningen side 5:
Præhospital Indsats, Ambulance, Lægebil, Lægehelikopter
Hvor blev Paramediciner / Akutenheden af ?
Nu må du lige styre dig.
Hele den her hysteriske reaktion, den bygger du altså på en tegning, i et afsnit som slet ikke handler om den præhospitale indsats, hvor der i teksten til en lille figur på tegningen ikke står akutbil ???
Du tror ikke, at de måske ville nævne det, i afsnittet om præhospital behandling, hvis de ville fjerne en del af det præhospitale beredskab i regionen ?
-
Her må jeg så indskyde at kilder har oplyst at det er det som der rasles med......hysteri ?
Tjae, måske......men jeg spurgte til det efter at have set planen og fik bekræftet at det er på vej - derfor mit indlæg !
Vi kan jo afvente og se hvad der sker ?
-
Venstre's 2'er i Regionen Bent Larsen siger bla:
"Vi skal udvikle den præhospitale behandling, med mindst en uddannet paramedic på hver ambulance og investere i lægeambulancer og en helikoptertjeneste til brug ved alvorlige ulykker i hele regionen. Herved kan den rigtige akutte behandling omgående sættes i værk"
Han glemmer vist bare lige at når ambulancerne flyver rundt som vinden blæser og bla. et område som Gribskov Kommune kan være blæst for ambulancer i perioder så nytter det som at tisse i bukserne !
Akutenhederne bør udstyres med Niveau 2 behandlere mens ambulancerne kan så snildt være 3'ere - men den hurtige hjælp er nr. 1 så akutbilerne kan ikke undværes uanset hvad.
Udover det så fremgår det - på hukommelsen - at der i hele regionen skal være 4 lægeambulancer og da de 3 skal placeres i Kbh så er der 2 gæt hvor den sidste skal ligge ?
Stensikkert hvor den er allerede nu, i Hillerød - og så er Gribskov Kommune's borgere igen ladt i stikken.......
-
Her må jeg så indskyde at kilder har oplyst at det er det som der rasles med......
Det var bare ikke det, som du skrev.
Du skrev, at det var at faktum, at de skulle fjernes, og at det fremgik af planen.
Ikke, at det var et rygte, som du videregav.
Vi kan jo afvente og se hvad der sker ?
Der er nok en bedre chance for, at blive taget seriøst af politikere - og andre - hvis man venter med, at komme med bitre angreb om "Politik og penge fremfor liv", indtil man ved, om der faktisk er noget, om sagen.
Jeg vil mene, at det vil være underligt, hvis der nu kommer en stor plan for bl. a. det præhospitale beredskab, og hvis den så ikke fortalte om det, hvis der var planer om, at nedlægge akutbilerne.
-
Jeg har læst adskillige sider og der henvises bla. konsekvent til at "så kommer ambulance, evt lægebil eller de henvises til egen transport"
Der står ikke et eneste sted noget om Akutbilerne, dette sammensat med min kilde's information og det at bilerne i Græsted og Fredensborg røg sidste år får mig på barikaderne (hvis nogen skulle have overset det)......
hvis du også bemærker det så var mit indlæg udstyret med et spørgsmålstegn i overskriften, så jeg søger selvfølgelig debat men også bekræftelse på at dette skulle være undervejs ?
-
Venstre's 2'er i Regionen Bent Larsen siger bla:
"Vi skal udvikle den præhospitale behandling, med mindst en uddannet paramedic på hver ambulance og investere i lægeambulancer og en helikoptertjeneste til brug ved alvorlige ulykker i hele regionen. Herved kan den rigtige akutte behandling omgående sættes i værk"
Jeg kan ikke se relevansen.
Manden foreslår, at alle ambulancer opgraderes med paramediciner.
Er du virkelig så bitter over dit lokale beredskab, at du nu også er modstander af, at alle borgere får bedre behandling i ambulancerne ???
Han glemmer vist bare lige at når ambulancerne flyver rundt som vinden blæser og bla. et område som Gribskov Kommune kan være blæst for ambulancer i perioder så nytter det som at tisse i bukserne !
Alle områder i DK - og alle andre lande - er i perioder "blæst" for ambulancer.
Sådan er det bare, for der kan ikke holde 50 ambulancer i hver lille by.
Udover det så fremgår det - på hukommelsen - at der i hele regionen skal være 4 lægeambulancer og da de 3 skal placeres i Kbh så er der 2 gæt hvor den sidste skal ligge ?
Stensikkert hvor den er allerede nu, i Hillerød - og så er Gribskov Kommune's borgere igen ladt i stikken.......
Det er almindelig logik, at der ikke kan holde en lægebil på hvert gadehjørne, så de placeres der, hvor der er flest mennesker, og hvor de så kan hjælpe flest.
Akkurat ligesom, at Gribskov ikke har et TraumeCenter, en brandsårsafdeling, et hjertecenter osv.
Så der er nok, at kæmpe for, når du føler dig ladt i stikken, hvis du ikke får samme sikkerhed, som hvis du var nabo til Rigshospitalet ...
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke vedhæfte filer
- Du kan ikke redigere dine indlæg
-
Forumregler
|
|

|
|
Eksterne bogmærker