Hadsten Højskole

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18
    Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Exclamation Friv. Brandværn. sagen fortsætter

Blot til info. så er sagn om Det friv. Brandværn i Bov-Padborg´s ledelse ikke afsluttet. vi ( de ekskluderede medlemmer ) er endelig blevet hørt af en uvildig instans. denne instans har haft et møde med først. Bov-Padborg, og derefter os. Vi havde håbet på mandsmod nok til at møde os ansigt til ansigt, men det var ikke tilfældet. Vi lovede instansen at holde inde med "sagens forløb" i 14 dage at regne fra i mandags d. 0208. Således at denne kunne forhandle et brugbart svar frem fra Bov-Padborg. Vi bebudede dog også at et "vi vil ikke i dialog med jer" svar ikke accepteres som brugbart. Det har vi lovet, så det holder vi. Derfor bliver der ikke skrevet på debatten så længe.

mvh.
    Harley Poulsen

Tony F. Rasmussen
    Gæst

Thumbs up Re: Friv. Brandværn. sagen fortsætter

Hej Harley

Velvidende, at Du/I pt. ikke kan komme med kommentarer til dette indlæg, vil jeg alligevel lade et par af mine helt egne betragtninger flyde.

”Man kan af og til få den tanke, at det kan betale sig at være en "kedelig karl".
    Ved at tilsidesætte gældende regler, almindelig sund fornuft samt pli får de "kedelige karle" deres sag ført ud i livet. Hvad værre er, de slipper godt fra det.
    Meget trist
    Det glæder mig dog at kunne konstaterer, at der – trods alt – stadig er rigtige mænd at finde blandt kollegerne ud i det ganske land. Mænd, som tør tage kampen op”.
    Mine tanker er hos jer

Mvh RAS

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Default Re: Friv. Brandværn. sagen fortsætter

Som tidligere nævnt, har vi lovet at holde "våbenhvile" i det tidsrum Åbenråkredsen skulle bruge til at arbejde med sagen, vi har hidtil holdt ord, og som lovet ikke deltaget i debatter om sagen, eller startet nye tråde, indlæg osv. Dette kan desværre ikke siges om vores modpart, idet et enkelt medlem af Bov-Padborg friv. brandv. har gjort det til sin opgave at forsøge en direkte personforfølgelse som et nyt "våben" i sagen. Således har dette medlem - oven i købet et bestyrelsesmedlem - sat rygter om min person igang, gående ud på at jeg grundet en domfælding i et påstået strafbart forhold skulle have en plettet straffeattest, som skulle sætte mig ude af stand til at udføre mit hverv i Dan Rescue. En venligsindet x-kollega fra værnet ringede mig op og fortalte denne nyhed. Jeg kan meddele at min straffeattest - såfremt den skulle være mere ren - ville komme ud på et tomt A-4 ark. Da jeg selvfølgelig ikke vil have denne form for rygtedannelser hængende over hovedet, og en sådan handling iøvrigt er underkastet borgerlig straffelov - det har vedkommende nok ikke lige tænkt over da han lod mundværket løbe - Er der iværksat det nødvendige for med omgående virkning at sætte en aldeles effektiv stopper for denne fremgangsmåde, samt at lade skinne igennem at festen stopper lige her, såfremt man ikke kan holde sig til saglig diskussion omkring det egentlige emne, beredskabssagen.

De rygtedannende parter vil de næste dage modtage skrivelse fra min advokat omkring sagens videre forløb. Jeg skal iøvrigt meddele at jeg selvfølgelig forventer vedkommende afskediget fra såvel bestyrelse som brandværn i det hele taget..

mvh.
    Harley Poulsen

Fast inventar
    Oprettet
    02-08-2004

Citat Oprindeligt skrevet af Harley Poulsen
    Som tidligere nævnt, har vi lovet at holde "våbenhvile" i det tidsrum Åbenråkredsen skulle bruge til at arbejde med sagen, vi har hidtil holdt ord, og som lovet ikke deltaget i debatter om sagen, eller startet nye tråde, indlæg osv. Dette kan desværre ikke siges om vores modpart, idet et enkelt medlem af Bov-Padborg friv. brandv. har gjort det til sin opgave at forsøge en direkte personforfølgelse som et nyt "våben" i sagen. Således har dette medlem - oven i købet et bestyrelsesmedlem - sat rygter om min person igang, gående ud på at jeg grundet en domfælding i et påstået strafbart forhold skulle have en plettet straffeattest, som skulle sætte mig ude af stand til at udføre mit hverv i Dan Rescue. En venligsindet x-kollega fra værnet ringede mig op og fortalte denne nyhed. Jeg kan meddele at min straffeattest - såfremt den skulle være mere ren - ville komme ud på et tomt A-4 ark. Da jeg selvfølgelig ikke vil have denne form for rygtedannelser hængende over hovedet, og en sådan handling iøvrigt er underkastet borgerlig straffelov - det har vedkommende nok ikke lige tænkt over da han lod mundværket løbe - Er der iværksat det nødvendige for med omgående virkning at sætte en aldeles effektiv stopper for denne fremgangsmåde, samt at lade skinne igennem at festen stopper lige her, såfremt man ikke kan holde sig til saglig diskussion omkring det egentlige emne, beredskabssagen.

De rygtedannende parter vil de næste dage modtage skrivelse fra min advokat omkring sagens videre forløb. Jeg skal iøvrigt meddele at jeg selvfølgelig forventer vedkommende afskediget fra såvel bestyrelse som brandværn i det hele taget..

mvh.
    Harley Poulsen
    Dette indlæg har vist ikke ret meget med Beredskabssagen at gøre, sådan som du også selv bemærker.
    Jeg vil alligevel vove den påstand at en bestyrelse som overtræder såvel lovgivning som de vedtægter den er valgt til at sørge for bliver overholdt allerede er tvunget til at træde tilbage, eller som en konsekvens være skyldige i at foreningen tvangsopløses som det så fint hedder, men det skal en dommer jo afgøre, så det kan være man satser på at finde en "stjernetosset" dommer som giver dem medhold i alle deres lovovertrædelser.
    Sv. E. Boye

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Jamen for at det ikke skal være løgn så fortsætter de i bedste middelalderstil. alt imens vi - stadig - venter på svar fra Åbenråkredsen. Det er dog ikke forbundskredsens skyld, men det har blot ikke kunnet lade sig gøre at få sat en mødedato hvor alle kunne deltage, Fortsætter Bov-Padb. og Beredskabsinsp. deres felttog. Nu er man begyndt at jage folk ud af beredskabet fordi de har tilladt sig at melde sig ind i en anden organisation, som har samme mål som beredskabet, nemlig at redde menneskeliv. Man oplyser folk om at en indmelding i denne organisation er at sidestille med en udmelding af beredskabet i Bov. Det er også lykkes at jage én brandmand ud af værnet, med psykisk pres. den næste giver sig ikke helt så let. Rendyrket børnehaveopførsel........

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Så nærmer vi os sandhedens time. I morgen aften ved denne tid ligger der et udførligt indlæg på denne side, med oplysninger om tingenes videre forløb. Vi fire ekskluderede mødes med Brandværnsforbundets Åbenråkreds, i morgen aften kl. 19:00, for at høre hvad udfaldet af deres sidste møde med Bov-Padborg blev.

Jeg kan her fortælle at vores krav står helt fast, og disse er udsprunget af Bov-Padborgs bestyrelses fremturen mod os, selv i den aftalte "våbenhvile" som vi til fulde har overholdt.

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Så ligger resultatet fra Kredsens møde med bestyrelsen for Bov-Padborg friv. brandværn, på bordet. Alle forsøg på forhandlinger og igangsættelse af dialog er brudt sammen.

Man tog ikke imod vort tilbud om en saglig drøftelse af sagen, nej man gik sågar over til personlig forfølgelse af ut. idet man udelukkede mig som den eneste af os fire fra ethvert muligt møde. Da vore betingelser lød på at 4 blev ulovligt ekskluderede, så kom der også 4 tilbage. Ser vi dette udspil for manglende interesse i at løse denne sag på formel måde.

Vi takker Åbenrå kredsen for dennes store arbejde med at bringe værnets bestyrelse til fornuft, og beklager at dette ikke er lykkedes.

Vi har til aften gennemgået alt vort skriftlig dokumentation af sagens punkter minutiøst, og har fundet flere punkter som er direkte overtrædelser af borgerlig straffelov. Vi må ligeledes opdage at værnets bestyrelse tilsidesætter deres egne vedtægter i flere tilfælde, og at værnet jfr. Beredskabslovgivningen, ikke er i stand til at virke overhovedet og jfr. dette burde lukkes omgående. Baggrund for denne udtalelse skal findes i at værnet har en slukningsaftale med Kommunens Beredskab, hvis overordnede instans er kommissionen, men hvis ansvar ligger hos alle byrådspolitikere. Denne slukningsaftale overholdes ikke, kan ikke overholdes, idet værnet ganske simpelt ikke er i stand til at opfylde de lovpligtige betingelser herfor. Værnet råder over 23 medlemmer, hvoraf kun 6 er røgdykkere. fælles for alle er at de ikke opfylder kravene for at kunne køre en førsteudrykning idet de ikke har alle lovpligtige øvelser. Disse øvelser har de ikke kunnet deltage i, fordi bestyrelsen ikke sørger for at de afholdes. Hvad værst er, er at denne svindel finder sted med bevilling af Beredskabsinspektør og Beredskabschef. Borgmesteren udtaler til medierne at han har fuld tiltro til værnet. hermed fører han som kommissionsformand borgerne bag lyset idet han burde vide bedre. Vi kan alle læse med store bogstaver, hver eneste gang Falck afsender en ambulance lidt for sent, eller der er opdaget en fejl i udførelse af en eller anden arbejdsopgave, at de ikke overholder aftalerne med kommuner og amter, og her truer man så med både bål og brand og privatisering og hvad værre er. Hvordan ser det så ud, når man har et brandværn der med kommunens fulde viden. overtræder samtlige punkter i slukningsaftalen, og har gjort dette gennem meget lang tid. Hvor er så truslerne om bål og brand. hvor er alle de hoveder der burde rulle...

Jeg kan oplyse, at vi sætter en jurist på sagen, og vil bede ham undersøge værnets økonomi / regnskabsførelse, vedtægter og indsættelse af personel, og derefter bedømme hvorvidt en politianmeldelse af bestyrelsen for Bov-Padborg friv. Brandværn vil kunne gennemføres. på grundlag af de dokumentationer vi er i besiddelse af.

H. Poulsen

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Her er iøvrigt link til den foreningsret som vi ofte har hørt ikke eksisterer.. Selvfølgelig er en forening juridisk ansvarlig, og det vil Bov-Padborg friv. Brandværn også sande.
    http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=30

Fast inventar
    Oprettet
    02-08-2004

Citat Oprindeligt skrevet af Harley Poulsen
    Så ligger resultatet fra Kredsens møde med bestyrelsen for Bov-Padborg friv. brandværn, på bordet. Alle forsøg på forhandlinger og igangsættelse af dialog er brudt sammen.

Man tog ikke imod vort tilbud om en saglig drøftelse af sagen, nej man gik sågar over til personlig forfølgelse af ut. idet man udelukkede mig som den eneste af os fire fra ethvert muligt møde. Da vore betingelser lød på at 4 blev ulovligt ekskluderede, så kom der også 4 tilbage. Ser vi dette udspil for manglende interesse i at løse denne sag på formel måde.

Vi takker Åbenrå kredsen for dennes store arbejde med at bringe værnets bestyrelse til fornuft, og beklager at dette ikke er lykkedes.

Vi har til aften gennemgået alt vort skriftlig dokumentation af sagens punkter minutiøst, og har fundet flere punkter som er direkte overtrædelser af borgerlig straffelov. Vi må ligeledes opdage at værnets bestyrelse tilsidesætter deres egne vedtægter i flere tilfælde, og at værnet jfr. Beredskabslovgivningen, ikke er i stand til at virke overhovedet og jfr. dette burde lukkes omgående. Baggrund for denne udtalelse skal findes i at værnet har en slukningsaftale med Kommunens Beredskab, hvis overordnede instans er kommissionen, men hvis ansvar ligger hos alle byrådspolitikere. Denne slukningsaftale overholdes ikke, kan ikke overholdes, idet værnet ganske simpelt ikke er i stand til at opfylde de lovpligtige betingelser herfor. Værnet råder over 23 medlemmer, hvoraf kun 6 er røgdykkere. fælles for alle er at de ikke opfylder kravene for at kunne køre en førsteudrykning idet de ikke har alle lovpligtige øvelser. Disse øvelser har de ikke kunnet deltage i, fordi bestyrelsen ikke sørger for at de afholdes. Hvad værst er, er at denne svindel finder sted med bevilling af Beredskabsinspektør og Beredskabschef. Borgmesteren udtaler til medierne at han har fuld tiltro til værnet. hermed fører han som kommissionsformand borgerne bag lyset idet han burde vide bedre. Vi kan alle læse med store bogstaver, hver eneste gang Falck afsender en ambulance lidt for sent, eller der er opdaget en fejl i udførelse af en eller anden arbejdsopgave, at de ikke overholder aftalerne med kommuner og amter, og her truer man så med både bål og brand og privatisering og hvad værre er. Hvordan ser det så ud, når man har et brandværn der med kommunens fulde viden. overtræder samtlige punkter i slukningsaftalen, og har gjort dette gennem meget lang tid. Hvor er så truslerne om bål og brand. hvor er alle de hoveder der burde rulle...

Jeg kan oplyse, at vi sætter en jurist på sagen, og vil bede ham undersøge værnets økonomi / regnskabsførelse, vedtægter og indsættelse af personel, og derefter bedømme hvorvidt en politianmeldelse af bestyrelsen for Bov-Padborg friv. Brandværn vil kunne gennemføres. på grundlag af de dokumentationer vi er i besiddelse af.

H. Poulsen
    Et sag mister let sit indhold når sagens kerne ikke holdes fast. Så vidt jeg erindrer startede det med en reaktion på ulovligheder som kulminerede med udvandring fra et møde, et ret kaotisk møde har jeg forstået. At I er udelukket, kan ikke nægtes, men det er sandelig udelukkelse fra at opfylde jeres kontrakt med kommunen, og her finder udtrykket nægtet adgang til brandstationen lige så god anvendelse, med forsøget på personlig hetz mod dig, forsøger man at dreje sagen 180 grader som om det nu pludselig er dig som er problemet, en meget ubehagelig situation absolut uværdigt for ordentlige mennesker, plus det må være dybt beskæmmende for jeres kreds at være blevet part i denne sag.

Sv. E. Boye

Aktiv bruger
    Oprettet
    02-08-2004

Da vi nu står for en større, og meget omfattende videreførelse af sagen mod Bov Beredskab, skal jeg på alle de fire ekskluderedes vegne éen gang for alle redgøre for hvem vi fører sag mod.

1 Bov Beredskab = Beredskabschef Børge V Nielsen
    Beredskabsinspektør Hans P Jensen.

2 Foreningen Bov-Padborg friv. Brandværn.

Der er ikke tale om at vi på nogen måde vil, og på nogen måde har skadet de frivilliges omdømme i samtlige andre værn i Sdj. inklusive de øvrige værn i Bov Beredskab.
    Den skade der måtte være sket, er ene og alene at tillægge Kaptajn Preben Wind. da Han er den person der sørgede for at sagen havnede i det helt forkerte forum, med den massive mediedækning til følge.

Dette er forklaringen på sagens sammensætning, og den bliver ikke gentaget mere.

H. Poulsen

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •