Politiportalen

Viser resultater 1 til 4 af 4
    Fast inventar
    Oprettet
    03-08-2004
    By
    Stenstrup

Default Hvem betaler for genopfyldning?

Hej alle

Hvem betaler egentlig for genopfyldning af pulverslukkere når de har været brugt?

Hvis jeg f.eks. passerer en brændende bil, standser og forsøger at slukke ilden med de slukkere jeg har i min bil, er det så mit eget forsikringsselskab der dækker, den brændende bils forsikring eller er det mig selv der skal have tegnebogen op af lommen?
    Med venlig hilsen

Thomas E. Pedersen

Ideologier adskiller os. Drømme og smerte forener os.

Fast inventar
    Oprettet
    05-08-2004
    By
    Hundested

Default Re: Hvem betaler for genopfyldning?

Det kommer helt an på om du har købt din pulverslukker, eller har erhvervet den som en del af et abonnement. Hvis du f.eks. har købt en slukker hos Harald Nyborg, eller et andet privat firma der sælger slukkere, ja så er det som udgangspunkt dig selv der betaler. Menb idéen om at lade skadesramtes forsikring betale, synes jeg da du skal prøve.

Hvis din pulverslukker er en del af et abonnement, så ligger der i abonnementsprisen at slukkeren bliver genopfyldt/erstattet efter brug.

mvh. Per

Fast inventar
    Oprettet
    31-01-2005
    By
    -

Jeg knaldede engang en tidlig morgen klokken 5 en pulverslukker af i en brændende container, der stod på en skole overfor mit daværende arbejde.

Da vi kun havde abbonnement på eftersyn, skulle vi selv betale opfyldningen. Men med en venlig forespørgsel til skole/kommune, fik vi dem til at betale, da vi jo muligvis havde reddet hele skolen fra at futte af.

Men en indboforsikring betaler faktisk beskadiget tøj under ydelse af FH (JO den gør så - har selv været der), så hvorfor skulle en slukker ikke også kunne gå ind under der.
    Med venlig hilsen

Martin Andersen

Fast inventar
    Oprettet
    03-08-2004
    By
    Stenstrup

Hej Per og Martin

Efter jeg havde skrevet indlægget kom jeg i tanke om Forsikringsoplysningen og ringede til dem.

Forsikringsoplysningen oplyste at det er brandlidte parts forsikringsselskab der har erstatningspligten. Princippet er at man har ofret et mindre gode for at redde et større gode (mærkelig formulering, men det var den de brugte).

Man skal simpelthen blot anmelde det til sit eget forsikringsselskab med angivelse af f.eks. registreringsnummer på den brændende bil. Så vil man få refunderet udgifter til genopfyldning af slukkere. Så blev man så klog...
    Med venlig hilsen

Thomas E. Pedersen

Ideologier adskiller os. Drømme og smerte forener os.

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •