Hadsten Højskole

Viser resultater 1 til 7 af 7
    Fast inventar
    Oprettet
    26-05-2005
    By
    København

Question Københavns brandvæsen

De skriver på deres hjemmeside:

"Vi påregner ikke at skulle ansætte voksenelever i en ikke nærmere fastlagt årrække."

Burde stat og kommune ikke gå forrest med at ansætte over en så bred vifte som muligt?

Nogle der er enige eller uenige?

Fast inventar
    Oprettet
    13-12-2004
    By
    Nordsjælland

Default Re: Københavns brandvæsen

Jeg kan godt se det fra deres synspunkt. Det er alt andet lige dyrere, at have voksenelever end ung-elever..... Og i dagens Danmark bliver meget jo gjort op i penge og økonomi.

Det påvirker mange steder også der, hvor jeg er nu.....Men når det så er sagt, så kunne jeg da også ønske mig, atde åbnede mere op. Jeg har kun hørt ros om voksenelevuddannelsen.

Med venlig hilsen

Fast inventar
    Oprettet
    02-08-2004
    By
    2650 Hvidovre

Selvfølgelig skal kommunen gå forrest ! Men det desværre er der et men .Det ligger sådan ny struktur.Det vi har brug for er Brandmænd ikke elever . Så det blive brandmænd man vil søge i nær frem tid og det vil sige unge mænd/damer som er uddannet/ikke uddannet kan søge, men ikke til amb. tjenesten, grundet den store afgang som kommer bla.a. vi har en afgang alder som siger 60.år Farvel med pension, og da der kom rigtig mange ind i 70 erne så står man og mangler brandmænd stadig ikke amb folk.VenligstPeter

Bruger
    Oprettet
    05-08-2004
    By
    Roskilde

Citat Oprindeligt skrevet af Peter Wolfram
    Det vi har brug for er Brandmænd ikke elever . Så det blive brandmænd man vil søge i nær frem tid og det vil sige unge mænd/damer som er uddannet/ikke uddannet kan søge, men ikke til amb. tjenesten
    Hej Peter.
    Jeg fortår ikke helt det du her skriver. Jeg har forstået det sådan, at man ikke bliver en del af brandtjenesten, før man har fungeret flere år i ambulancetjensten. For at køre ambulance skal man jo være redder-uddannet. Dermed er det jo reelt umuligt for en 27-årig, som mig selv, at blive ansat i KBH's brandvæsen, når jeg ikke er redder-uddannet og ikke kan blive voksenlærling.

Fast inventar
    Oprettet
    02-08-2004
    By
    2650 Hvidovre

Citat Oprindeligt skrevet af Ronnie Eriksen
    Hej Peter.
    Jeg fortår ikke helt det du her skriver. Jeg har forstået det sådan, at man ikke bliver en del af brandtjenesten, før man har fungeret flere år i ambulancetjensten. For at køre ambulance skal man jo være redder-uddannet. Dermed er det jo reelt umuligt for en 27-årig, som mig selv, at blive ansat i KBH's brandvæsen, når jeg ikke er redder-uddannet og ikke kan blive voksenlærling.
    Hej Ronnie. Du vil ikke få noget med ambtjenesten, du vil blive ansat kun til ildløs , så derfor vil der først ske noget til næste år, grunden har jeg skrevet men det er mandskabs mangel som ligger til grund vi er blevet for mange gamle. Venligst Peter

Bruger
    Oprettet
    05-08-2004
    By
    Roskilde

Hej Peter.

OK. Jeg glæder mig til der kommer nogen ledige stillinger i brandtjenesten. Har efterhånden søgt hos de fleste, men med min alder, ser det ud til, at tiden løber fra mig, med hensyn til at blive voksenelev. Både Købehavn og Frederiksberg optager ikke elever de næste par år, så nu må jeg satse på Falck eller fast stilling i et kommunalt brandvæsen.

Fast inventar
    Oprettet
    26-05-2005
    By
    København

Exclamation Re: Københavns brandvæsen

Falck tager så vidt jeg ved kun 6-8 voksen-elever om året herovre i øst. Men er langt fra sikker.

Eksterne bogmærker

Eksterne bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •